|
CONCLUSIVE STUDY SAY EATING FATS INCREASES RISK OF BREAST CANCER
"...human ecological
studies suggest that dietary fat intake is associated with a risk of
breast cancer. Individual-based studies have given contradictory
results."
The researchers then did a comprehensive study of
all
scientific reports published up to July, 2003. Their conclusion?
"Combined estimates of risk for total and saturated fat intake, and for
meat intake, all indicate an association between
higher intakes and an increased risk of
breast cancer."
In: British Journal
of Cancer, vol.89, 2003. By:Boyd, Stone, Minkin, et al., Div. of
Epidemiology & Statistics, Ontario Cancer Inst., 610 University Ave.,
Toronto, Canada M5G 1K9.
FOR MORE ON
BREAST CANCER CLICK HERE
back
to Cancer index

TOP OF PAGE
SEARCH BY SUBJECT -
TABLE OF CONTENTS
THIS MONTH'S HEALTH
BULLETIN NEWS

If you
find Health Bulletin
interesting,
please click here to "Tell a Friend"


click here |