Health Bulletin Alternative Health Using Foods Instead of Drugs
 

Avoiding Heart Disease With Whole Grains

read more articles on heart problemsAvoiding Heart Disease With Whole Grains

"The dietary intake of whole grains 'in whole grain bread, oatmeal, brown rice, barley...] has been associated with decreased 'blood] cholesterol levels and lowered risk of heart disease.

"To see whether there was any relationship between whole grain intake and actual 'heart disease inducing] plaque buildup, researchers studied 229 postmenopausal women with a history of heart disease...

"The progression of stenosis 'narrowing of artery passageways which lead to heart disease]...proved to be less in women reporting higher intakes of ...fibre from whole grain foods than in those reporting lower ones."

Avoiding Heart Disease With Whole Grains Biography

Ag. Research, Feb. 2006. By: Dr. Alice H. Lichtenstein, Human Nutrition Res. Ctr. on Aging at Tufts U., Boston, Mass.

The health information in this web site is for educational purposes only and is not providing medical or professional advice. It should not be used for diagnosing or treating a health problem or disease. It is not a substitute for professional medical care. If you have or suspect you might have any health problems, you should consult a physician.

Copyright Health Bulletin 2010  |   This site is 100% owned by C.A. Inc.
Edited by William A. Kent, independent researcher, author and lecturer, who has studied health and nutrition for over 35 years. All information gathered from the leading medical and scientific journals of the world. The TRUTH, not opinions or sales pitches. Nothing in this website may be reprinted, re-used or quoted or any part thereof for commercial purposes.

Website Design and Updates by Monica's Website Design